2009-03-11

Gmail: tretí opakovaný výpadok

Po niekoľkohodinovej nedostupnosti služieb Gmail uprostred pracovného dňa 24. februára nasledoval včera (10. marca 2009) ďalší výpadok. Tento bol pre väčšinu používateľov krátkodobý, no pre niektoré kontá bude trvať 24-36 hodín, čo už je značne nepríjemné. Dnes (10.3.09) už však aj niektorí trpezlivejší používatelia začínajú byť nervózni: ráno niektorí z nich zaregistrovali už tretí výpadok v uplynulých niekoľkých týždňoch.

gmail-down

Môžeme vtipkovať, že Google sa snaží kopírovať ekonomiku alebo špekulovať, či je na vine vyťaženie dátových centier pre nárast trafficu, no pre mnohých ostáva realitou: nemôžu pracovať, pretože im nefunguje pracovný nástroj. Situácia je nepríjemná aj pre tých, ktorí premigrovali domény na Google Apps a teraz musia riešiť sťažnosti podráždených používateľov.

Pripojenie cez IMAP aktuálne nefunguje. Offline Gmail v našich testoch spôsoboval "vytuhnutie" inboxu, preto jeho masívne nasadenie v aktuálnej verzii nepovažujeme za spoľahlivé riešenie situácie. Ostáva teda len čakať a dúfať, že Google bude nielen písať o tom, ako veľmi mu záleží na stabilite e-mailových služieb, ale podnikne sadu konkrétnych technických krokov pre minimalizovanie výpadkov a ich dopadu (spoľahlivy offline prístup, zvýšenie dostupnosti cez alternatívne rozhrania a pod.).